Naar de hoofdinhoud
Problemen met Datakeeper?

Error#foutmelding#

Kim avatar
Geschreven door Kim
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Krijg je een 999 error?

Dat betekent dat er iets mis is gegaan in je in-App browser. Het kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer je je inloggegevens van DigiD onjuist invoert, of van je bank waardoor het proces in de in-App browser in Datakeeper wordt afgesloten. Wanneer dit gebeurt, kun je het gerust opnieuw proberen en opnieuw je inloggegevens invullen.

Krijg je een 3001 error?

Dit betekent dat de QR code al een keer gebruikt is. Dit kan zijn omdat gegevens al zijn verstuurd. Het kan ook gebeuren als iemand het dataverzoek heeft geannuleerd. In beide gevallen wordt de QR code ongeldig. Je kunt een QR code namelijk maar een keer gebruiken, dus ook als je het dataverzoek weigert.

Kun je de Datakeeper app niet openen?

Start je toestel opnieuw op en probeer het nogmaals. Werkt dit niet? Controleer of jouw telefoon over de laatste update beschikt. Is dit niet het geval? Installeer de update en probeer het opnieuw.

Krijg je een storing in de app?

Datakeeper is afhankelijk van de bronnen waaruit de gegevens gehaald worden. Wanneer een van die bronnen tijdelijk stil ligt vanwege bijvoorbeeld technische werkzaamheden dan kan Datakeeper je gegevens niet ophalen.

Als je een storing in de app hebt, zijn er een aantal stappen die je kunt nemen:

  • Sluit de app af en probeer opnieuw om te kijken of de storing zo is verholpen

  • Controleer of je de meest recente versie van de app hebt gedownload en geïnstalleerd. Als dit niet het geval is, probeer dan de app bij te werken.

  • Controleer of er een bekende storing is met bron die je gebruikt

  • Als de storing aanhoudt, probeer in dat geval een screenshot te maken van de error die je ontvangt en stel Verhuurtbeter.nl op de hoogte.

  • Als laatste optie kun je proberen de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Houd er rekening mee dat hiermee ook alle opgeslagen gegevens in de app worden verwijderd.

Het kan voorkomen dat er bijvoorbeeld een storing of onderhoud is bij het UWV, in dit geval ontvangen wij hier graag een melding van in Intercom zodat wij de termijn voor code invoer en Datakeeper sessie kunnen oprekken.

Als jouw foutmelding er niet bij staat verzoeken wij je vriendelijk ook direct in contact te treden met Datakeeper zelf. Je kunt dit doen door contactgegevens in te vullen op hun website.

Was dit een antwoord op uw vraag?