Je hebt je huurcontract ontvangen in je account. Gefeliciteerd!
Nu is het zaak om binnen 6 dagen je documenten te uploaden. En let op: de dag ná ontvangst van je contract in je account moet je de startfactuur betalen én het huurcontract ondertekenen. Check de mail die we je hebben gestuurd in je account voor alle details. Als je die betaling en ondertekening niet binnen die 24 uur regelt, kan dit de toewijzing van de woning in de weg staan.
LET OP: Als je zowel het contract niet ondertekent als de startfactuur niet betaalt binnen de gestelde termijn, dan vervalt de toewijzing van de woning en zetten we je account voor 1 maand op pauze. In die maand wijzen we je geen woning toe. Krijg je daarna weer een aanbod en rond je het opnieuw niet af zoals afgesproken in het huurvoorstel, dan pauzeren we je account voor 3 maanden. Dit klinkt misschien streng, maar we doen dit ook om anderen sneller een kans te geven. Ons advies is daarom: twijfel je over een woning, accepteer je huurvoorstel dan niet!
Het proces in het kort:
Nadat een woning aan je is toegewezen, lees je het contract goed door.
Betaal de startfactuur en onderteken het huurcontract binnen 24 uur.
Upload de documenten in je account binnen 6 dagen.
Zodra jij het contract hebt ondertekend en de startnota hebt betaald, begint Verhuurtbeter.nl zo snel mogelijk met het controleren van je documenten.
Als alles is goedgekeurd, sturen we je een bericht en vragen we de verhuurder om het contract ook te ondertekenen, zodat alle partijen een getekende overeenkomst hebben.
Na goedkeuring van de verhuurder neemt de vastgoedbeheerder contact met je op om een datum en tijd af te spreken voor de opleveringsinspectie en de sleuteloverdracht.
Doe mee aan de opleveringsinspectie, haal je sleutels op en betrek je nieuwe huis!
Startfactuur betalen
De betaling moet de dag na ontvangst van het huurcontract en de startfactuur in je account bij de verhuurder binnen zijn. Het bedrag moet rechtstreeks worden overgemaakt naar de bankrekening van de verhuurder. Deel het betaalbewijs van je overboeking in onze chat, zodat we je betaling kunnen verwerken.
Zo betaal je de startfactuur:
Log in op je account.
Ga naar de knop 'Documenten' en dan naar de tab 'Contract'.
Hier zie je je huurcontract en ook de startfactuur.
Klik op de blauwe knop 'Betalen'.
Op de volgende pagina staat precies hoe en waar je het geld naartoe moet overmaken. Lees deze instructies goed door, voordat je betaalt.
Deel je betaalbewijs via de chat zodat we je betaling kunnen verwerken.
Huurcontract ondertekenen
Het huurcontract moet door de huurder(s) worden ondertekend de dag ná ontvangst van het document in je account. Als je dit niet op tijd doet, kan dit de verhuur van de woning aan jou vertragen of ervoor zorgen dat je de sleutels van de woning later ontvangt.
Zodra je de startfactuur hebt betaald en het huurcontract hebt ondertekend, beginnen wij zo snel mogelijk met het controleren van de documenten die je hebt geüpload. Nadat de ondertekening en betalingsformaliteiten zijn afgerond, worden de documenten doorgestuurd naar de verhuurder voor hun handtekening en goedkeuring. Dit is een cruciale stap om de overeenkomst tussen beide partijen definitief te maken.
Let op: als je vragen hebt over de inhoud van het huurcontract, klik dan NIET op 'Afwijzen' bij het ondertekenen, maar stel je vraag in je account. Je hoort dan snel van ons.
Dit zijn de stappen om het huurcontract te ondertekenen, nadat je het natuurlijk goed hebt gelezen:
Log in op je account.
Ga naar de knop 'Documenten' en dan de tab 'Contract'.
Hier zie je je Huurcontract en ook de Startfactuur.
Klik op de link
[Huurcontract adres huurwoning | code/datum/tijd]
. Hier kun je de overeenkomst in je browser doorlezen of downloaden naar je computer, of eventueel uitprinten.In het scherm zie je een blauwe knop 'Ondertekenen', klik op deze knop. Je krijgt dan dezelfde overeenkomst opnieuw te zien. Via de 'Start' knop kun je het proces voor ondertekening starten en zo de overeenkomst online ondertekenen, nadat je de overeenkomst goed hebt gelezen. Let op: graag door beiden ondertekenen als er twee huurders zijn!
Nadat het contract is ondertekend, kan ons team verdergaan met het controleren van je documenten.
Controle van je geüploade documenten
De documenten die je allemaal binnen 6 dagen na acceptatie van het huurvoorstel hebt geüpload, worden gecontroleerd door ons Klant Contact Centrum (KCC) team. Ons KCC stuurt je een bericht om je te laten weten dat we starten met de documentcontroles. Dit begint zo snel mogelijk, maar pas nadat jij het huurcontract hebt ondertekend en de startfactuur hebt betaald. Voor huurders die de sleutels van hun huurwoning iets verder in de toekomst ontvangen, kan de controle ook later plaatsvinden. Hier kun je lezen welke documenten we vragen. Als er vragen zijn over de documenten die je aanlevert, neemt ons team meestal contact met je op via het berichten centrum van je account, zodat alles centraal wordt vastgelegd voor jou en voor de verhuurder. Zodra alles door het KCC is gecheckt, sturen we je een bericht dat alles in orde is en bevestigen we de datum voor de sleuteloverdracht van je nieuwe huurwoning. Dat is de opleveringsinspectie. De vastgoedbeheerder neemt contact met je op om de tijd met je af te spreken.
De opleveringsinspectie van je nieuwe huurwoning
Op deze dag is de nieuwe huurwoning van jou! Je ontvangt de sleutels van de vastgoedbeheerder op de afgesproken datum en tijd. De vastgoedbeheerder stelt ook een inspectierapport op, zodat jij en de verhuurder kunnen terugvallen op de staat van de woning bij sleuteloverdracht. Let op: bij de overdracht is het belangrijk dat je (inclusief een eventuele tweede huurder) je ID meeneemt, zodat we je identiteit kunnen controleren.